Jeg drømmer om en ellipsemaskin

Dere vet en sånn nymotens tråkkemaskin som mer eller mindre har overtatt for ergometersykkelen i mange norske hjem. Jeg har litt lyst på en sånn. Jeg tenker at hvis jeg bare har en ellipsemaskin så kommer jeg til å bli utrolig sprek, og det kommer til å være kjempemorsomt å stå og svette på en sånn mens jeg hører på musikk eller ser på TV. Det må jo også være mye bedre en å sitte å gni seg på et hardt sykkelsete. Jeg hadde en pilatesball en gang, men den var ikke så kul som en sånn ellipsemaskin kommer til å være. Den tok så stor plass den, at jeg tok ut lufta og puttet den vekk. Jeg kunne jo ikke ha en sånn diger hoppeball slengende på stua. 

Jeg ser litt på finn.no innimellom. Der er det noen som selger sånne ellipsemaskiner. Det som er litt pussig er at minst 90% av de som selges er svært lite brukt. Er det ikke rart? At de som har det jeg drømmer om ikke bruker den? Merkelig… Mange oppgir at grunnen til at maskinen er til salgs er plassmangel. Der blir jeg litt betenkt, for jeg har ikke så stor plass i leiligheten. Hvis den tar så stor plass, så er det kanskje ikke noe for meg likevel. Jeg som var uvillig til å dele stua med en pilatesball vil kanskje få litt problemer med denne maskinen. Jeg tror jeg må tenke meg grundig om en gang til. Kanskje planene må legges på is til jeg har flyttet til en større leilighet.

 So long, kjære ellipsemaskin. Jeg håper det en gang blir oss to.

6 Responses to Jeg drømmer om en ellipsemaskin

  1. Oda sier:

    Hehe. Jeg liker logikken din. Holdt på å gå for pilatesball selv ifjor, men nå tror jeg nesten det var bra jeg lot være. Ellipsemaskin, er det en sånn du løper på, eller hvordan ser den ut? Uansett bør jeg nok holde meg unna den også. Takk for veiledning 😉

  2. mjolkerister sier:

    En ellipsemaskin er en sånn du står på og beveger bena i et «ellipsemønster». Vanskelig å forklare, men det blir på en måte en mellomting mellom å gå og sykle.

  3. Lin sier:

    Jeg har også en sånn drøm, men det bør helst være noe annet enn ellipsemaskin. Jeg hadde en og syntes den var guffen å bruke. Allikevel… Når jeg ser andre som faktisk brukte sin ofte og har gått ned mange, mange kg så hender det at jeg forestiller meg at det ville vært fint allikevel.

    Hadde jeg hatt stor plass og masse penger ville jeg nok sannsynligvis ha satset på en god tredemølle.

  4. Mona sier:

    Jeg hadde en gang en ellipsemaskin.

    I starten var den fin. Starten varte en knapp uke.
    Så begynte helvetet.
    Det var som om noen åpnet og lukket en usmurt dør.
    Iiink iiink innk.
    Jeg begynte å høre på musikk, men det ble bare verre.
    Det var som om noen hogde trær i trimrommet.
    Vrooom vrooom vroom.
    Etter et par uker meldte jeg meg inn i foreningen for hørselshemmende.
    Alt jeg kunne høre var lyder som minnet om helikopter.
    Som om helikopteret kjørte og jeg hang fast i propellen.
    Nå har jeg satt det litt på spissen, men det var omtrent sånn det foregikk.

  5. Goodwill sier:

    Et par gode joggesko er mye billigere, tar mye mindre plass og er mye mer effektive.

    Hvis de brukes :o)

  6. […] så kan jeg jo oppdatere dere litt på saken. Jeg skrev tidligere om hvor høyt jeg ønsket meg en ellipsemaskin. Nå har jeg en, og den har jeg hatt en stund nå. Den tar veldig stor plass, men er utmerket som […]

Legg igjen en kommentar

