Den der jula…

Jeg har alltid vært glad i jula. Det er jeg fremdeles, men en ting har forandret seg litt. Jeg har nemlig alltid vært så glad i å handle julegaver. Svett og sliten har jeg blitt, og jeg har mange ganger forbannet fulle kjøpesentre og stressete julekunder som lager kø over alt. Likevel har jeg med glede lett etter og kjøpt julegaver til venner og familie.

Nå føles det litt annerledes og nervøst. Jeg har nemlig blitt så redd for å kjøpe noe folk ikke liker! Ja, det har blitt sånn nå. Folk vil ikke ha det ene, og vil ikke ha det andre. Pyntegjenstander vil folk ikke ha. Ok, greit – ikke noe pynt. Hva med noe til hjemmet da? Sengetøy? Håndklær? Ikke det nei – det vil dere helst velge ut selv. Ok. CD? Neisj, hører ikke på – laster ned fra nett. Folk skriver lister på nett. Lister over hva de ikke ønsker seg, og hva de absolutt ikke ønsker seg.

Hva ønsker du deg egentlig til jul? Vet ikke..? Nei, man har jo i grunnen alt man trenger. Og det man ikke har det så er det bare å kjøpe. Å gi penger i en konvolutt funker sikkert for noen, men jeg synes det blir for dumt. Ihvertfall til folk som er eldre og rikere enn meg. Gavekort finnes også, men enkelte har visst ikke bruk for det heller. Hvert år blir nemlig gavekort for 2,5 milliarder kroner liggende ubrukt i skuffer og skap.

Jeg har kjøpt et par tanketing til min velstående onkel og tante som har alt. Det vet jeg ihvertfall at noen er veldig takknemlig for. Ellers har jeg kjøpt ting jeg selv synes er fine, og som jeg tror mottakeren kommer til å like. Håper virkelig at det slår an, for jeg har anstrengt meg litt for å få tak i noe som passer mottakeren. Jeg tror kanskje det gikk bra i år også.

2 Responses to Den der jula…

  1. lilles sier:

    Du er flink til å kjøpe fine og treffende gaver til alle dine.

    Jeg blir alltid glad for gavene jeg får fra deg, du er kjempeflink:)
    Drit i disse artiklene om hva folk ikke ønsker seg o.l.
    Ingen vi kjenner tenker vel slik? hehe

  2. mjolkerister sier:

    Takk for det, lilles.
    Nei, jeg kjenner forhåpentligvis ingen «sånne». Hehe.
    Julegavene er uansett ferdige, og jeg er ihvertfall fornøyd.

Legg igjen en kommentar

